KUNIO.PL - największa polska strona o serii Nekketsu!



新・熱血硬派 くにおたちの挽歌

Shin Nekketsu Kōha Kunio-tachi no Banka

Technos Japan Corp. Super FamiCom 29/04/1994



SOLUCJA

Beginning of the game
Po jakże smutnym intrze okazuje się, że musimy odbyć odsiadkę w więzieniu.
Entrance to Cell
Już na samym początku dowiadujemy się, kto tam rządzi.
Vs. Gouji
Tutaj czeka nas pierwsza potyczka z bossem celi i jego przydupasami, jest to prosty fragment z którym nie powinniśmy mieć problemu.
Boss
Gouji
Cell 1
Po krótkiej wymianie zdań między więźniami, klawisz zabiera nas z celi, ktoś przybył do nas w odwiedziny.
Hiroshi visits
Jak się okazuje, w odwiedziny przyszedł do nas Hiroshi, stary znajomy ze szkoły, motywując nas do próby wyjścia z więzienia. Od czasu, gdy w szkole nie ma Kunio sprawy zaczęły wymykać się spod kontroli. Okazuje się, że po szkole paradują chłopaki Daikiego, którzy zaczęli panować nad tym terenem, co gorsza, zdaje się, że Misako (dziewczyna Kunio) zaczęła "przytulać" się do Daikiego ;) Jest jeszcze jedna sprawa, którą przekazuje Hiroshi, ponoć jest w okolicy ktoś, kto rozpowiada plotkę, że widział nas podczas tego wypadku.
Cell 2
Kunio nie może uwierzyć w to, że ktoś chce go wrobić w wypadek motocyklowy. Riki zagadaje, twierdząc, że ktoś musiał ukraść motocykl. Po chwili rozmowy, nasza grupka uzgodniła, że muszą uciec z więzienia, bez względu na konsekwencje. Jednak z działaniem poczekają do wieczora.
Escape
Chłopaki wpadli na pomysł bolących brzuchów. Goji złapał Takayame, a Riki i Kunio uciekli
Vs. Cops
Na murze czeka na nas pełen nadziei Hiroshi
Title Screen
Ucieczka nie trwała długo
Vs. Takayama
Po drodze ponownie napotkamy Takayame, którego będziemy musieli się pozbyć
Boss
Takayama
Entrance to Nekketsu
Przed wejście do szkoły chłopaki zorientowali się że w więziennych uniformach nie wyglądają wyjściowo. W tym celu postanawiają udać się do szkoły, brama jednak strzeże Takayama, udać się więc muszą tylnym wejściem.
Swimming Pool
Tylne wejście prowadzi przez basen, na którym natrafimy na Kyoko i Misako niedowierzające, że już wyszliśmy z więzienia. Kunio pyta o swój uniform, który prawdopodobnie nosi teraz Daiki, znajdziemy go na trzecim piętrze szkoły.
Nekketsu High School, 1F-3F
Na trzech kolejnych piętrach napotkamy garstkę wrogów.
Vs. Daiki
Korytarz trzeciego piętra zakończy się dla nas pojedynkiem z Daiki, ten jak się okazuje nosi nasz uniform, który przecież pasuje do roli "Strażnika szkoły" na czas nieobecności Kunio. Przy okazji pogruszek, dowiadujemy się, że Daiki zrobił pożądek również w szkole Rikiego - Hanazono High, "zaopiekował" się Misako, a teraz chce nam skopać tyłek i zwrócić w ręce policji!
Boss
Daiki
Entrance to Hanazono
Kunio i Riki zakładając swoje uniformy, odzyskują równiej ataki specjalne. Po chwili pojawia się Misako, której to po tym co słyszał od Hiroshiego Riki ufa z dość sporym ograniczeniam, ta proponuje pechadzkę do szkoły Hanazono High w celu weryfikacji tego, co wcześniej powiedział nam Daiki i ostatecznie przyłącza się do Kunio i Rikiego jako trzecia grywalna postać.

Na drodze ponownie staje nam Takayama, jednak tym razem pomocną dłoń otrzymujemy od Mamoru, ten skutecznie zatrzymuje strażnika i pozwala nam uciec.

Po dotarciu do Hanazono Hight okazuje się, że faktycznie szkoła popadła w ruinę. Niejaki Nobu udziela nam informacji, jakoby za zniszczeniami stał Ryuuta.
Hanazono High School, 1-3F
Trzy piętra szkoły Hanazono to ponownie przeprawa przez garstkę wrogów. Po drodze należy uważać na zapadającą się podłogę.
Roof of Hanazono
Docierając na dachu budynku natrafimy na Ryuute przekonującą Kyoko do wstąpnienia w ich szeregi, ta jednak ciesząc się na nasz widok ucieka w bezpieczne miejsce.
Vs. Ryuuta
Nam nie pozostaje nic innego jak pokonać kolejnego złoczyńcę na dachu walącego się budynku.

Walka zakończy się dialogiem, z któego jasno wynika, żę Ryuuta jest tylko chłopcem na posyłki i wykonuje tylko rozkazy niejakiego Shinji, któremu to wisi trochę kasy. Shinji prawdopodobnie należy do Gangu Sanawy, znajdziemy go w parku. W tym momencie do naszej drużyny przyłącza się Kyoko.
Boss
Ryuuta
From Hanazono to Amusement Park
Przechadzka z Hanazono do Amusment Park jest lokacją w której musimy pokonać kilku wrogów.
Amusement Park 1
Przed wejściem napotkamy Ryuusaku, od którego dowiemy się o kolejnej kluczowej postaci w grze, mowa o Kenie, oraz potwierdzeniu informacji, jakoby jeszcze kilka chwil temu Shinji był w parku.

Ważnym elementem w tej części gry jest przejście do atrakcji z parku, w tym celu przechodzimy przez pierwszą bramkę u góry.
Caraban
Wchodząc do wesołego miasteczka, czeka na nas bitwa z kilkoma przeciwnikami, którzy kręcą się na diabelskim młynie. Po pokonaniu czterech wrogów, usłyszymy komunikat, z którego dowiemy się, że Shinji jest gdzieś indziej.
Park 2
Przechodzimy teraz przez bramkę do drugiej atrakcji jakim jest rollercoaster.
Jet Coaster
Na miejscu pokonujemy kolejnych wrogów, otrzymujemy kolejny komunikat i wsiadamy do wagonika kolejki górskiej. Po krótkiej przejażdżce wracamy do parku.
Park 3
Teraz przechodzimy do trzecie atrakcji lunaparku.
Cart Tracks
Tor kartingowy odkrywa przed niam Shinjiego, niestety ten nie jest skłonny do współpracy i by dowiedzieć się o lokalizacji Kena musimy się najpierw z nim zmierzyć.
Vs. Shinji
Walka nie do końca pójdzie po naszej myśli. Shinji ucieka, ale my całe szczęści onajdujemy nasz motocykl i ruszamy w pościg!
Boss
Shinji
Park to Warehouse
Etap motocyklowy jest świetną odskocznią od platformowego świata gry. Musimy dojachać do celu pokonująć wrogów, w tym celu należy użyć kopniaka.
Bike Cinema
Dotarliśmy cali i zdrowi.
Docks
W dokach po raz kolejny musimy zmierzyć się z siłami wroga, dobry sposobem na pokonanie nowych przeciwników jest wyrzucanie ich do wody w lewej części planszy, gdy pozbędziemy się wszystkich, będziemy mogli wejść do pobliskiego magazynu.
Warehouse
Sam magazyn przepełniony jest wrogami. Zwisający hak możemy użyć jako pomocy w pokonywaniu kolejnych przeciwników - zwisając na nim jesteśmy trudniej dostępni, a możemy wykonać uderzenie nogą. Przechodzimy do drugiej części magazynu.
Warehouse 2
Teraz musimy wspiąć się na strzynie i po drabince na górną część lokacji. Pokonując kolejnych przeciwników przechodzimy przez drzwi.
Warehouse 3
Zamglona część magazynu ukrywa kolejnych badassów i windę prowadzącą do Shinjiego.
Vs. Shinji, Round 2
W drugiej potryczce Shinji nie będzie już sam, co znacznie utrudni nam pojedynek na pięści.

Niestety nawet pod grozbą podbicia drugiego oka Shinji nie chce znami współpracować.
Boss
Shinji
Conversation
Wychodząc z magazynu ponownie trafiuamy na Takayamę i Mamoru, jak się okazjue, tym razem strażnik udzieli nam pomocy, dowiemy się, że za Shinji i Kenem stoi Sabu - szef gangu Sanwa! A co z tym Kenem? Otóż jak się okazuje, ten wygląda jak młodszy brat Kunio! Do tego, ponoć bardzo go nienawidzi i jest o niego zazdrosny. Zapytacie, o co jest zazdrosny? Ano o to, że kiedy byli małymi dziećmi, Ken został oddzielony od Kunio i został wychowany w sierocińcu, tak, KUNIO MA MŁODSZEGO BRATA! A Sabu go adoptował.

Dowiadujemy się również, że obecnie Ken może najdować się w klubie.

Docks
Wsiadamy na motocykl...
Warehouse to Pub
... i przemierzamy w stronę Pubu.
Bike Cinema
Będąc na miejscu natrafiamy...
Vs. Joe and Lisa
...na Joe'ja i Lisę, którzy upewniająć się, że my to my od razu przechodząc do rękoczynów. Lisy nie da się jednak pokonać, ta z płaczem udaje się do środka dyskoteki wołając o pomoc Kinji, jej szefa
Boss
Joe and Lisa
Conversation
Po krótkiej pogawędce z której nic nie wynika przyjdzie nam się zmierzyć z Kinji.
Vs. Kinji
Dopiero po zakończeniu pojedynku Kinji przekaże nam, że Ken znajduje się w Shinjiuku, dokładnie w biurze na drugime piętrze salonu Pachinko.
Boss
Kinji
Pub Exit
Po wyjściu z klubu zasiadamy na motocykl.
Pub to Pachinko Parlor
Przejazd z Pubu do Pachinko Parlor
Pachinko Parlor
Vs. Hitmen
Porzed wejściem do salonu Pachinko czeka na nas dwóch zbirów, nie są bardzo rozmowni, więc przejdzmy od razu do konkretów w postaci gołych pięści :)
Boss
Hitmen
Inside Parlor
Na miejscu niespodziewanie trafiamy na Misuzu, której to się nie podoba, jest bardzo rozwcieczona, a nieprzemyślane słowa rzucane Misako tylko pogarszają sytuację. Misuzu nam tego nie daruje...
Vs. Misuzu
Pamiętajcie, Misuzu jest cholernie szybka, najlepszym sposobem na jej pokonanie jest cios specjalny Kunio w momencie w którym będzie do nas podbiegała z drugiego końca planszy.

Niestety od niej też niczego nowego się nie dowiemy, dlatego podążamy dalej, na kolejne piętra salonu.
Boss
Misuzu
Inside Parlor 2F
Na korytarzu czeka na nas dwóch kolesi, szybka walka i przechodzimy do kolejnych drzwi.
Conversation with Sabu
W burze wreszcie spotykamy się z Sabu i naszym młodszym bratem Kenem. Kunio jednak nie przyznaje im racji, mówiąc, że to wszystko to totalna bzdura! Wszyscy w tym pokoju mają coś za uszami, Ken wrabia Kunio w wypadek motocyklowy, a Sabu wypomina problem z Kunio z przeszłości, z jego rąk padają strzały... obrywa się Misako i Kyoko!
Outside Parlor, Bike Cinema
Wychodząc z budynku natrafimy ponownie na naszych przyjaciół Takayame i Mamoru, Ci dowiedzieli się gdzie podążli Sabu z Kenem, oraz zaoferowali swoją eskortę.
Pachinko Parlor To Bridge
Tym razem droga do kolejnego celu będzie łatwiejsza. W eskorcie policji naszym zadaniem będzie tylko pokonywanie zakrętów.
Bridge, Lake
Po dotarciu na miejsce, Takayama nas ułaskawia oczyszczając ze wszsytkich zarzutów, daje również solidną radę: nie dajcie się zabić! Po tej krótkiej animacji musimy przedostać się po moście na drugą stronę, na drodze stanie nam kilku przeciwników oraz Ken, który skutecznie odetnie nam drogę.

Dryfując na moście ponownie do pokonania zostanie nam kilku przeciwników, po chwili dotrzemy do jaskini.
Cave
Jak się okazuje trafiliśmy do jaskini wypełnionej ruchomymi platformami. Naszym zadaniem będzie wspięcie się na, nazwijmy to, kołowrotek i przeskoczenie na ruchomy element z prawej strony planszy. Przechodzimy przez drzwi.
Villa Entrance
Wejście do willi strzerzone jest przez ochroniarzy wyposażonych w noże, gdy ich pokonamy, wchodzimy do środka.
Inside Villa
Jak przystało na właściciela posiadłości, Sabu wita nas na samym progu, jednak nie jest zbyt gościnny i zrzuca nas do piwnicy.
Basement 3
W piwnicy czeka na nas zaledwie jeden przeciwnik, należy jednak pamiętać też o zapadającej się podłodze, to również może nam pomóc w pokonaniu wroga. Wspinamy się po drabince po prawej.
Inside Villa 2
Na tym etapie do pokonania będziemy mieli kilka kobiet. Dalej przechodzimy przez nowo-otwarte drzwi.
Vs. Misuzu, Round 2
Ostrym wejściem przywita nas Misuzu, która ponownie nie da się przekonać do swobodnego przepuszczenia nas do kolejnej lokacji. Gdy już się z nią uporamy, drzwi do windy staną przed nami otworem.
Boss
Misuzu
Inside Villa 3
Kolejne piętro willi to kolejni zwykli przeciwnicy. Przechodzimy przez drzwi.
Conversation between Ken & Sabu
Krótka pogawędka Kena z Sabu doprowadza do wysłania tego pierwszego do starcia z naszymi bohaterami.
Vs. Ken
Pokonanie Kena doprowadzi do kolejnej dramatycznej sceny, uruchomianiu systemu autodestrukcji willi oraz starcia z samym Sabu.
Boss
Ken
Vs. Sabu
Płonące pomieszczenie uniemożliwi nam poruszanie się w górę i w dół. Sabu podobnie jak w Nekketsu Koha Kunio-kun wyposażony jest w pistelet, ten całe szczęście nie zabija nas od razu i możemy go uniknąć przykucając. Najprostrzą metodą pokonania Sabu jest uniknięcie strzał, podeście i uderzenie - należy to powtarzać kilkukrotnie, aż przeciwnik się nie podniesie.
Boss
Sabu
Ending
Jak widać, cała przygoda zakończyła się happy endem. Miasto zostało ocalone, Kunio oczyszczony z zarzutów, a Kyoko i Misako przeżyły.